torsdag den 16. juli 2015

Prinsesse strut, med Tyl!

Jeg har længe gerne villet sy et rigtig strut skørt. Men det er udskudt og udskudt, da jeg jo ikke har nogle piger at lave det til.
Vi er dog så heldige at have nogle helt fantastiske venner der har piger, og en bare fordi gave, er jo også altid godt. Derfor skulle lille prinsesse Ida have et rigtigt strut skørt.
Som i kan se var der ikke tid til at tage bukserne af inden det skulle afprøves. Og der blev svinget rundt, og rundt.
Og rundt.
Det var nogle dejlige billige print, jeg fik ved Ida.
Jeg har lavet det med min nye trykfod, som nok er den fod jeg kommer til at bruge mindst, men den fod jeg kommer til at være allermest glad for. En fod til plisse. Købt hos Stof og Sy, inden priserne steg hos deres leverandør i USA, hi, hi. Du kan se den på deres hjemmeside HER.
Jeg har gået på sy kursus i Stof og Sy i foråret, og glæder mig allerede til at jeg skal derned igen når sommerferien er forbi. Jeg har den bedste underviser, der kommer med de bedste sy tips, som gør min verden meget nemmere, med hensyn til syning.
Nu skal jeg lige have købe en ny omgang tyl, og så tror jeg der skal laves lidt flere skørter.

2 kommentarer:

  1. Sikke en dejlig gave! Hvor er det flot! Jeg har endnu ikke prøvet at sy et strutskørt, men nu får jeg da helt lyst til det. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. Jeg blev virkelig også glad for resultatet, og har besluttet mig for at forsøge med et mere!

      Slet