fredag den 27. februar 2015

Hæklende legemad og andet til legekøkkenet

For efterhånden lang tid siden lavede jeg indkøbs stop, på krea ting sammen med min veninde. Dette i et forsøg på at få brugt godt op i lageret. Jeg har garn og stof liggende til en masse projekter, men finder også dette indkøbs stop som en kærtkommen mulighed til at få tyndet godt ud i alle mine garnrester. Legemad er en helt fantastisk måde at få bruge sine garnrester på.
Og så kommer der ganske kærkomment en hel masse i gave kassen, hvilket ofte får meget hurtige ben at gå på.
10 håndmadder blev det til, inden jeg slap op for brunt garn.
De er alle hæklede i fri hånd. Jeg har valgt at lave dem med to lag "rugbrød", hvor jeg syer alt pålæget fast og til sidst syr, det sidste lag rugbrød fast. Det betyder også at madderne får et meget virkeligheds tro udtryk, og at pålæget ikke bliver væk.
Af det aller sidste brune, blev der til to flødeboller. Bunden har jeg strøget stiv flisiline på, for at de holder lidt på facongen.
Jeg har forsøgt mig ud i en softice. Denne blev ok, men jeg tror jeg skal eksperimentere lidt mere ingen jeg bliver helt tilfreds, med resultatet.
Gullroden er en klassiker, og nu har jeg for en stund ikke mere orange garn. Hvilket jeg faktisk er lidt stolt over. Denne er også hæklet i frihånd, men jeg ved der findes en masse opskrifter gratis på nettet.
Jeg har længe gået med en plan om at lave sådanne et sæt, til lege køkkenet. Jeg er virkelig glad for at kunne præsentere en sidste gaget til et "rigtigt" legekøkken.
Hvis jeg selv skal sige det, og det gør jeg så. Er jeg temmelig stolt over at kunne give sådanne et sæt. Jeg tænker ligesom ikke lige det er sådan noget man kan købe til lege køkkener.

Jeg sætter stor pris på altid at have lid i gavekassen. Sådan til alle aldre, men for tiden, bruger vi rigtig meget i denne legetøjs alder. Så det er jo bare rigtig skønt sådan at kunne få fyldt op.

6 kommentarer:

  1. Fedt at få fyldt gavekassen op - det er altid godt :)

    SvarSlet
  2. Tak Anette. Og ja det er super skønt.
    Spænde at se hvor længe det holder.

    SvarSlet
  3. Meget smukke håndarbejder du har lavet :-)
    Min datter og jeg er vilde med dine madder :-)
    God første forårsdag og velkommen til "En verden af kunst".

    SvarSlet
  4. Er det noget du sælger af ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg skriver lige en mail til dig :-)

      Slet