mandag den 3. oktober 2011

Vest med sømandsbobler

Så blev min sømandsvest langt om længe færdig.
Jeg så en noget ligende på en messe for knap et år siden, og det var i førsteomgang lidt et problem for mig at finde en opskrift, men så er det jo igen at blogland er fantastisk, for jeg så vesten på en blog, hvor der også stod hvor opskriften var købt. Og klik, klik, så var et kit bestilt og købt.
Der gik bare meget lang tid inden jeg kom ordenligt igang, for jeg kunne ikke helt finde ud af hvordan de bobler laves. Efter lidt søgen på nettet fandt jeg en vejledning til at knække koden, til hvordan boblerne laves.
Der er en rigtig fin DIY på det ved Husflid-Skabet




Fakta:
Garn: Petroleum farvet bomuldsgarn købt på strikkebogen.dk
Strikkepinde: Jumperp nr. 2,5 og 3 og rundp. nr. 2,5
Størrelse: Strikket i str. 92
Opskrift: Fra www.strikkebogen.dk købt som et strikkekit med garn og knapper.
Sværhedsgrad: Når man lige har luret det med boblerne, er den helt lige til. Altså et rigtig nemt lille strikkeprojekt.

Og så mangler jeg bare at vejret skiftet igen, så jeg kan så nogle gode billeder med Carl. Men det må nu gerne vente lidt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar