tirsdag den 20. september 2011

Er knækbrød det nye sort?

Ja jeg ved det ikke, men det smager vildt godt, og jeg er helt vild med den hjemmelavet slags.
Vi havede besøg af Mette og hendes kæreste i fredags, hvor jeg serverede lidt af disse knækbrød som snak til kaffen. Og her kom vi til at tale om at knækbrød, vist er gået hen og er blevet en ny dille.
Jeg synes det er en god dille, og endnu bedre så er de også gode som en lille værtindegave, for flere idéer til værtindegaver, se dette indlæg.


I får lige min svigermors opskrift, for den synes jeg virkelig er god.

Knækbrød/Kiks

1 dl. græskarkerner
1 dl. sesamfrø
1 dl. solsikkekerner
1 dl. hørfrø
1 dl. havergryn
3 dl. speltmel
1 dl. olie
2 dl.vand
1 tsk. bagepulver
1 tsk. salt + salt til drys

Det hele blandes sammen og dejen deles i 2 potioner.

Dejen rulles ud mellem to stykker bagepapir til en størrelse der passer dine plader.
Du kan evt. lægge et fugtigt viskestykke under papiret.

Tag øverste stykke bagepapir af og skær dejen ud i ønskede størrelser.
Papiret bruges til næste plade

Husk at drysse groft alt på.

Bages ca. 12-15 min. ved 220 grader.

Opbevares i en tæt dåse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar